Pandemi dönemiyle beraber başlayan kısıtlamalar herkesi internetten alışverişe yönlendirmişti. Pandemi öncesinde bir seçenek olarak düşünülen internet alışverişi pandemi dönemiyle beraber bir seçenekten çok birincil tercih olmaya başladı. Gıda, giyim, teknoloji, kozmetik, ev tekstili gibi tüm ihtiyaçlar pandemi sonrasında insanların eline e-ticaret yoluyla ulaşıyor. Bu sebeple e-ticarete yönelen ve hali hazırda sabit bir iş yeri olan girişimciler e-ticaret üzerine yoğunlaşmaya başladı.

Bu yazımızda ilk defa e-ticaret yapmak isteyenler ve hangi kategoride hangi ürünü satacağına karar vermiş herkes için e-ticarete başlamanın tüm aşamalarını ele alacağız.

1- Vergi Mükellefi Olmak

Hangi platformdan satmaya karar verirseniz verin Trendyol, Hepsiburada, N11 vs tüm sanal mağaza açabileceğiniz platformlar sizden ilk olarak vergi mükellefi olmanızı kısacası vergi levhanızı isteyecektir. Bunun için bir muhasebecinizin olması ve vergi açılış kaydınızı tamlamanız gerekiyor.

2- Sabit Bir İş Yerinizin Olmasına Gerek Yok

Vergi açılış kaydınızı yaparken vergi dairesine bir faaliyet adresi bildirmek zorundasınız. Bu sebeple vergi dairesi sizden belirttiğiniz yerin size mi ait olduğunu yoksa kiracımı olduğunuzu soracaktır. Bu aşamada ikamet ettiğiniz evinizi faaliyet adresi olarak gösterebileceğinizi bilmelisiniz. Bu bildirimi muhasebeciniz sizin adınıza yapacak olsa da uyarmanız da fayda var çünkü bildirimi yaparken iş yeri tarafıma bedelsiz tahsil edilmiştir seçeneğini işaretleyerek bildirmesi gerekiyor. Aksi takdirde zaten hali hazırda ikamet ettiğiniz konutunuz için kira stopajı ödemekle yükümlü olabilirsiniz.

3- Vergi Levhanızı Aldıktan Sonra Yapılacaklar

Vergi levhanızı aldıktan sonra ilk olarak hangi aracı platform üzerinden satış yapacağınıza karar vermeli ve o platforma vergi levhanız üzerinden kayıt olarak sanal mağaza açmanız gerekiyor. Aracı platforma (Trendyol, Hepsiburada) kayıt olduktan sonra size verecekleri satıcı paneli giriş şifreleriyle e-ticaret dünyasına ilk adımı atmış olacaksınız. Satacağınız ürünlerin görsellerini hazırlamalı, fiyatlandırma işlemlerini yapmalı ve satışa koyarak başlayabilirsiniz.

4- Satış Sonrası Faturalandırma İşlemleri

Başlangıç işlemlerini tamamladınız ve satış yapmaya başladınız, bu aşamada satışınızı belgelendirmeniz ve faturalandırmanız gerekiyor. Satışlarınızı faturalandırmaktan kaçınmak ve vergi ödememek düşüncesi varsa aklınızda unutun gitsin. Türkiye’deki vergi denetim kurumları son 2 yıldır kayıt dışı e-ticaret üzerine yoğun bir mesai harcıyor. Kesmekten kaçınacağınız tüm faturaların vergisel yükümlülükleri daha sonra size çok daha pahalıya mal olacaktır. Tabi ki ürün girdilerinizi yani mal alışlarınızı faturalı alarak verginizden düşebilirsiniz. Faturasız aldığınız her ürün sizin için kdv ödemek ve ayrıca resmi olarak elinizde olmayan, girdisi olmayan ürünü sattığınız anlamına geliyor.

5- Kağıt Fatura Bastırmayı Unutun

Kağıt fatura kullanmak sizi hem yoracak hemde ayrı bir noter veya matbaa masrafına sokacaktır. Bunun yerine vergi dairenizin size vereceği kullanıcı şifrenizle, vergi dairesinin oluşturmuş olduğu E-arşiv portalına giriş yaparak sınırsız sayıda ve ücretsiz faturalarınızı e-arşiv olarak düzenleyebilir, faturalarınızı müşterilerinize ister çıktı alıp kağıt olarak ister e-posta yoluyla pdf ve xml formatında ulaştırabilirsiniz.

6- 29 Yaş Altı Vatandaşlara Genç Girişimci Desteği

Tüm bu işlemleri yaparken Maliye Bakanlığı’nın 29 yaş altı vatandaşlarımıza sağlamış olduğu genç girişimci desteğiyle ilk 1 yıl boyunca Bağ-kur primi ödemeyecek ve sadece Yıllık Gelir Vergisiyle sınırlı olmak üzere 3 yıl boyunca 75.000,00 TL ye kadar vergiden muaf olacağınızı bilmelisiniz.


Yorum Yap

Daha yeni Daha eski