Bireysel banka müşterilerinin bankalarıyla olan anlaşmazlıklarında uzlaştırıcı görevi gören kurum Bireysel Müşteri Hakem Heyeti çoğu banka müşterisi tarafından bilinmiyor. Bankalarla olan anlaşmazlıklarda müşteri ile banka arasında uzlaştırıcı görevi gören kurum Türkiye Bankalar Birliği’ne bağlı bir hakem heyetidir.
Mevduat hesaplarınız, bireysel tüketici kredileriniz ve kredi kartlarınızla ilgili işlemlerde bankanız ile ilgili oluşabilecek anlaşmazlıklarda bu heyete başvurarak bu anlaşmazlığınızın adil ve tarafsız bir şekilde giderilmesini sağlayabilirsiniz.
En Fazla Geriye Dönük 2 Yıl İçerisindeki İşlemler İçin Başvurabilirsiniz. Daha eski işlemler için başvurmanız mümkün olmamaktadır. Bankanıza yapacağınız başvurularda bankanızdan alacağınız yanıt süresi ise 30 gün olarak gerçekleşmektedir. Yalnız kredi kartı ile ilgili doğan anlaşmazlıklarda yanıt süresi 20 gün olarak belirtilmiştir. Hakem heyetinin vereceği kararlara göre bankalar bu kararlara 4.731.00 TL tutarına kadar uymak zorundadır. Bu rakam her yıl Türkiye İstatistik Kurumu tarafından belirlenen yıllık tüketici fiyat endeksi oranında artış göstermektedir.
Bireysel Müşteri Hakem Heyetine Başvurmadan Önce Yapmanız Gerekenler
1. Oluşan anlaşmazlıkları ilk önce bankanız ile çözmeye çalışın.
2. Bankanıza başvururken dilekçe ile başvuruyorsanız dilekçenizin teslim alındığına dair şubenizdeki banka yetkilisinden dilekçenizin bir suretini ıslak imzalı ve tarih olacak şekilde temin edin. Dilekçe sureti daha sonra başvuru teyit belgesi olarak heyet tarafından sizden istenecektir.
3. Başvurunuzu göndermeniz için seçenekler ise faks, posta ve e-posta yoluyla mümkün. Başvuru formuna ulaşmak için Türkiye Bankalar Birliğinin internet sitesine girebilir ve formu indirip çıktısını alarak imzalayıp bu yollarla gönderebilirsiniz. Bir diğer yol ise e-devlet uygulaması üzerinden gerçekleşiyor fakat bunun için elektronik imzaya sahip olmanız gerekiyor. E-imzanız yoksa eğer herhangi bir bankaya ait internet bankacılığı kullanıyorsanız, internet bankacılığı şifrenizle bankanıza giriş yapıp internet bankacılığı üzerinden e-devlet uygulamasına giriş yaparak e-imza olmadan bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz.
4. E-Devlet uygulamasına giriş yaptıktan sonra arama çubuğuna Bireysel Tüketici Hakem Heyeti yazarak karşınıza çıkan hizmete tıklayıp işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
5. Başvuru sırasında dilekçenizin ekine eklenecek belgeler bulunmaktadır. Bu belgelerden biri yukarıda bahsedildiği gibi başvuru teyit belgesi, diğerleri ise bankanıza yaptığınız başvurunuzun yazılı cevabı ve anlaşmazlıklarla ilgili bilgi niteliğindeki belgeleri eklemeniz gerekmektedir.
Bu işlemler sadece bireysel müşterilere yani gerçek kişilerle bankalar arasındaki bir anlaşmazlıktan doğan işlemlerle ilgili başvuru yapılmalı, tüzel kişi işlemleri ile ilgili başvurular Bireysel Müşteri Hakem Heyeti tarafından işleme alınmamaktadır.
Yorum Gönder