Bankaların kredi kartları için
müşterilerinden tahsil etmiş olduğu yıllık kart aidatı kredi
kartı kullanan herkes için bir dert. Müşteri temsilcisiyle dakikalarca
telefonda mücadele edip kredi kartı aidatını iptal ettirmek oldukça
uğraştırıcı. Durum böyle olunca tabi ki dolandırıcılar için de yeni bir kulvar
açılmış oldu. Teknolojiyi maalesef iyi kullanamayan bir ülkeyiz. Özellikle
yaşlılarımız bu tarz dolandırıcılık ağına çok çabuk çabuk düşseler de bu tuzağa
düşen genç kesiminde sayısı oldukça fazla. Son zamanlarda sosyal medya
üzerinden yapılan çeşitli paylaşımlar bu tuzağın geldiği son nokta.
Cumhurbaşkanlığı Tarafından Kredi Kartı
Aidatının İade Edileceği Yalanı
Facebook ve Twitter gibi platformlarda
gönderi paylaşarak üstelik devletin en üst mertebesini bu tuzağa alet ederek
insanların banka bilgilerini ele geçirmek bu siber suçu işlemenin geldiği en
üst düzey. Bu tarz paylaşımlara tıklandığında aidatını isteyeceğiniz kart
bilgilerinizi girmeniz isteniyor. Sakın bu tarz dolandırıcı işlemlere
inanmayın. Çünkü hiçbir banka veya devlet kurumu sosyal medya üzerinden hiç
kimseden kişisel veri talep etmez. Sosyal medya üzerinden bir web sayfasına yönlendirildiyseniz
dolandırılma işlemlerine başlamışsınız demektir. Ayrıca hiçbir bankanın
internet üzerinden kart aidatı iadesi gibi bir uygulaması da mevcut değil. Bu
işlemi yapabileceğiniz tek birim bankanızın müşteri hizmetleri.
Telefonla Arayarak Bilgi İsteyenler Olursa
Ne Yapmalıyız?
Öncelikle bankanızdan bir işlem
gerçekleştirmek istiyor ve internet bankacılığı kullanımında iyi değilseniz,
yapmanız gereken ilk şey sizin bankanızı aramanızdır. Eğer sizi arayıp sizden
T.C Kimlik numaranızı, telefon numaranızı, doğum tarihinizi, anne kızlık
soyadınızı vs gibi bilgiler istendiğinde kesinlikle bu bilgileri paylaşmayın.
Eğer aklınızda bir işlem var veya sizi arayan numara o anda işinize yarayacağınızı
düşündüğü bir işlemden bahsettiği zaman kesinlikle o işlemi sizi arayan
numaraya değil de sizin bankanızı kendinizin arayıp talep etmeniz en doğrusu
olacaktır. Unutmayın ki sizi arayan numaranın bankanıza mı ait olup olmadığını
bilemezsiniz fakat bankanıza ait kartınızın arkasında yazan müşteri hizmetleri
numarasını aradığınızda telefonun diğer ucundaki sesin bankanızın kendisi
olduğundan emin olarak gönül rahatlığıyla işlem yapabilirsiniz. Dikkat
ederseniz bankanızı aradığınız zaman bankanız sizden kişisel bilgilerinizin hiçbir
zaman tamamını istemez. Kısmi olarak ister.
Telefona Aniden Sms Doğrulama Kodu Gelirse
Ne Yapmalıyız?
Aniden telefonunuza bankanızdan bir sms
doğrulama kodu geldi ve siz o anda bankanız ile ilgili bir işlem yapmıyorsunuz.
Bu durumda o şifreyi hiçbir şekilde kimseyle paylaşmamalı ve derhal bankanızı
arayarak tarafınıza bir sms doğrulama kodu geldiğini ve sebebini söyleyerek
işlemin size ait olmadığını müşteri temsilcinize söylemelisiniz. Sizi arayıp x
bankasından arıyoruz müşteri bilgilerinizi güncellemek için veya hesap
bilgilerinizi güncellemek için size bir şifre gönderdik diye bir taleple
karşılaşırsanız telefonunuza gelen şifreyi kesinlikle kimseyle
paylaşmayın.
Arayan Numaranın Gerçekten Bankanıza Ait
Olup Olmadığını Anlamanın Yöntemi
Sizi gerçekten bankanızdan arayan müşteri
temsilciniz bankaya ait kişisel verileri biliyor ve size istediğiniz an
söyleyebiliyor olması gerekiyor. Telefonunuz çaldı ve x bankasından
arandığınızı söyledikleri zaman küçük bir soru ile arayanın gerçekten de
bankanız mı değil mi anlayabilirsiniz. Telefonum diğer ucundaki kişiye bankaya
ait Mersis numarasını sorduğunuzda size hızlı ve seri bir şekilde Mersis
numarasını ve bankanızın tam kurumsal ünvanını söyleyebiliyorsa eğer telefonun
diğer ucunda müşteri temsilciniz var demektir. Fakat bu sadece bir deneme
yöntemi, eğer bir işlem gerçekleştirmek istiyor ve arayanın bankanızın olup
olmadığından emin olamıyor ve dolandırıcılık tuzağına düşmek istemiyorsanız
sizi arayan hiçbir numarayla kişisel bilgilerinizi paylaşmayın ve sadece sizin
bankanızı arayıp müşteri temsilcinize bu bilgileri sizden istenildiği takdirde
söylemelisiniz.
Yorum Gönder